Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (3)

KU Leuven (3)

FOD/SPF PO (3)

UAntwerpen (3)

ACV - CSC (2)

UGent (2)

UHasselt (2)

Vlaams Parlement (2)

AP (1)

KBR (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

1997 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Het Dilbert principe. Vergaderingen, chefs, managementcuriosa en andere rariteiten op kantoor
Author:
ISBN: 9020931016 9026967756 Year: 1997 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een wereld vol marketingstrategieën, reorganisaties en mee¬denkende secretaresses heeft Dilbert zich ontwikkeld tot de spreek¬buis van het kantoorpersoneel. Miljoenen witteboordenmedewerkers hangen de strips van Scott Adams aan de muur, vooral omdat het daar vastnagelen van de baas in eigen persoon wat te ver gaat.Nadat hij zeventien jaar lang de geneugten proefde van een werkplek voor zichzelf en vele duizenden e-mails van anderen, die zijn 'afgeslankt', 'gereorganiseerd', 'verplat' of overgeplaatst naar 'kwaliteitsteams' beperkt Scott Adams zich niet langer tot zijn klein¬schalige strip. In een onomwonden poging zichzelf een fors stuk toe te bedelen van de taart die de markt van bedrijfsboeken tegenwoordig vormt, presenteert hij Het Dilbert-Principe. In 26 uitdagende, rijk geïllustreerde hoofdstukken onthult Scott Adams de geheimen van het management in het bedrijfsleven. (Bron: covertekst)


Book
Public relations : beleid, organisatie en uitvoering.
Authors: --- ---
ISBN: 9014054351 Year: 1997 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties overleven als zij producten en diensten leveren waaraan behoefte bestaat en die aanbieden in een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar vanuit de samenleving worden tegenwoordig op meer zaken gelet. Hoe zit het met de service en dienstverlening? Hoe gaan - met name - ondernemingen om met het milieu? Op welke manier biedt de organisatie inzicht in het financiële reilen en zeilen? Over al die aspecten ontstaan indrukken en gevoelens die mede het oordeel over organisaties bepalen. Daarom is de mate waarin een organisatie evenwicht weet te scheppen te behouden tussen de interne wereld van de eigen organisatie én de maatschappelijke omgeving ook cruciaal voor het overlevingsvermogen. Dat evenwicht wordt bepaald door weloverwogen organisatiegedrag en systematische communicatie. Gedrag en communicatie resulteren in onderlinge samenhang in het public relations-beleid van organisaties.

Keywords

Public relations. --- Advertising. Public relations --- marketingbeleid --- bedrijfscommunicatie --- PR (public relations) --- reclame --- Public relations --- 659 --- 659.4 --- #SBIB:309H252 --- PR --- 091 --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Externe communicatie (incl. public relations) --- public relations --- 658.81 --- #ECO:03.14:industrie en onderneming marketing --- Relations publiques Public relations --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication Communicatie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Information (gestion) Informatie (management) --- Image (relations publiques) Beeld (public relations) --- Marketing Marketing --- #KVHA:Public relations; Nederlands --- #KVHB:Public Relations --- AA / International- internationaal --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- 658.81 Sales organization --- Sales organization --- Reclame - Public relations --- Overheidsvoorlichting --- Massacommunicatie --- Crisis public relations --- Crisismanagement --- Financiële public relations --- Corporate advertising --- Jaarverslagen --- Sponsoring (alle aspecten) --- Onderzoek --- Public relationsonderzoek --- Jaarverslag --- Sponsoring --- Grafische sector --- Ontwikkeling --- Leerlijn


Book
Interne communicatie : motiveer uw medewerkers
Authors: ---
ISBN: 9026726635 Year: 1997 Publisher: Place of publication unknown Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

65.012.4 --- #ECO:04.03:sectoren communicatie --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- arbeidsmotivatie --- interne communicatie --- Interne communicatie ; organisaties --- bedrijfsmanagement --- #ECO:03.16:industrie en onderneming personeel --- #A9712A --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Conversation Gesprek --- Electronique Elektronica --- Communication interne Interne communicatie --- Presse d'entreprise Bedrijfspublicaties --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Personeelsbeleid; Nederlands --- #KVHA:Interne communicatie --- 659.3 --- arbeid, motivatie --- communicatie, schriftelijk --- human resources management --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Arbeidsmotivatie --- Human resource management --- Motiveren van werknemers --- ondernemingen --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Arbeidsmotivatie. --- Human resource management. --- Motiveren van werknemers. --- Personeelsmanagement. --- ondernemingen. --- Ondernemingen. --- Interne communicatie --- Information (gestion) Informatie (management) --- 658.3 --- Organization theory --- Personnel management --- Mass communications

Listing 1 - 3 of 3
Sort by